براي بوي بد دهان چه كار كنيم؟

۱۸ بازديد

روش جرم گيري دندان در خانه با نسخه هاي طب سنتي

باوجودي كه بهترين روش براي از بين بردن جرم دندان ها رفتن به دندانپزشكي و جرم گيري حرفه اي است مي توان اين كار را به راحتي در منزل انجام داد. دندان هاي زيبا و شفاف وقتي با افراد ديگر سر و كار داريد اعتماد به نفس بيشتري به شما مي دهد اما دلايل زيادي وجود دارد كه موجب جرم دندان مي شود بنابراين راه حل هايي براي غلبه بر جرم دندان ها وجود دارد.

اگر اين نيز همان چيزي است كه در مورد آن فكر مي كنيد، به خواندن اين بخش از سلامت دهان و دندان در نمناك ادامه دهيد تا با برخي نسخه هاي خانگي جرم هاي دندان را رفع كنيد.

درمان هاي خانگي براي جرم گيري دندانهاي زرد با استفاده از جوش شيرين:

براي اعمال اين روش، لطفا از اين مراحل زير پيروي كنيد:

يك قاشق چاي خوري جوش شيرين و كمي آب را آماده و آن ها را با هم مخلوط كنيد تا مخلوطي سفت را شكل دهيد . از اين مخلوط براي مسواك زدن استفاده كنيد بعد از 2 تا 3 دقيقه دندان را با مسواك و خمير دندان بشوييد.

حدود يك هفته، متوجه اثرات سفيد شدن دندانها خواهيد شد از آنجا كه جوش شيرين تاثير سفيد كنندگي دارد تنها بايد اين روش را 2 - 3 بار در هفته اعمال كنيد. با اين درمان دندان هاي زرد در طول زمان بهبود خواهد يافت.

جرم گيري دندان با جوش شيرين و سركه

سركه مايع آرامش بخش است كه از تخمير الكل اتيل (فرمول شيميايي )تشكيل شده است جز اصلي سركه، محلول اسيد استيك است كه غلظت حدود 5 % دارد با اين ويژگي هاي شيميايي، مي توانيم جوش شيرين و سركه را به طور موثر مخلوط كنيم.

براي اعمال اين روش، لطفا از اين مراحل زير پيروي كنيد:

يك قاشق چاي خوري جوش شيرين، 2 - 3 قطره سركه و كمي آب را آماده كنيد جوش شيرين را با آب مخلوط كنيد تا مخلوط سفتي را شكل دهيد، سپس سركه را اضافه كنيد، خوب هم بزنيد از اين مخلوط براي مسواك زدن استفاده كنيد

بعد از 2 تا 3 دقيقه مسواك بزنيد. اين روش اثر موثرتري نسبت به روش 1 دارد، بنابراين اعمال اين روش 1 - 2 بار در هفته كافي است. اين باعث مي شود كه دندان ها سفيدتر شوند و مينا تحت تاثير قرار نگيرد.

جرم گيري دندان با جوش شيرين و ليمو

ليمو غني از ويتامين ث است، پس عصاره ليمو نوعي نوشيدني است كه براي سم زدايي و تصفيه بدن عمل مي كند. علاوه بر اين، ليمو نيز تاثير سفيد كنندگي دندان را دارد و خون ريزي دندان را متوقف مي كند. تركيب جوش شيرين و ليمو در واقع درماني براي دندان هاي زرد است كه بايد امتحان كنيد.

براي اعمال اين روش، لطفا از اين مراحل پيروي كنيد:

يك قاشق چاي خوري جوش شيرين، 2 - 3 قطره آب ليمو و كمي آب را آماده ، جوش شيرين را با آب مخلوط كنيد تا مخلوط سفتي را شكل دهيد، سپس آب ليمو را اضافه كنيد خوب هم بزنيد از اين مخلوط براي مسواك زدن استفاده كنيد

بعد از 2 تا 3 دقيقه مسواك بزنيد لطفا اين روش را 1 - 2 بار در هفته اعمال كنيد تا نتايج مورد انتظار حاصل شود.

 

جرم گيري دندان به روش سنتي

جرم گيري دندان با جوش شيرين و توت فرنگي

توت فرنگي خاصيت سفيد كنندگي دندان دارد تركيب توت فرنگي حاوي مقدار زيادي اسيد ماليك است كه از تشكيل پلاك روي سطح دندان جلوگيري مي كند و منجر به سفيد شدن دندانها مي شود تركيب جوش شيرين و توت فرنگي فرمول تمام عيار خمير دندان را ايجاد مي كند.

براي اعمال اين روش، لطفا از مراحل زير پيروي كنيد:

توت فرنگي رسيده و يك قاشق چاي خوري جوش شيرين را آماده كنيد توت فرنگي را خرد كنيد جوش شيرين را اضافه و خوب هم بزنيد از اين مخلوط براي مسواك زدن استفاده كنيد بعد از 2 تا 3 دقيقه مسواك بزنيد لطفا اين روش را 2 - 3 بار در هفته اعمال كنيد تا نتايج مورد انتظار حاصل شود.

جوش شيرين و نمك دريا براي جرم گيري دندان

نمك دريايي جز ضروري در پخت وپز روزمره هر خانواده است اثر ضدعفوني كنندگي نمك به سفيد كردن دندان ها به طور طبيعي با تميز كردن پلاك روي دندان ها كمك مي كند

يك قاشق چاي خوري جوش شيرين، 1 / 3 قاشق چاي خوري نمك دريايي و كمي آب را آماده كنيد نمك را به آب اضافه كنيد، به خوبي هم بزنيد و اين آب شور را با جوش شيرين مخلوط كنيد تا تركيب سفتي ايجاد شود از اين مخلوط براي مسواك زدن استفاده كنيد بعد از 2 تا 3 دقيقه مسواك بزنيد لطفا اين روش را 2 - 3 بار در هفته اعمال كنيد تا نتايج مورد انتظار حاصل شود

جرم گيري دندان با جوش شيرين و خمير دندان

براي اعمال اين روش، لطفا از اين مراحل زير پيروي كنيد:

نصف قاشق چاي خوري جوش شيرين و مقدار كافي خمير دندان را آماده آن ها را با هم مخلوط كنيد تا مخلوط سفتي را شكل دهيد از اين مخلوط براي مسواك زدن استفاده كنيد. براي اين كه بهترين تاثير را از اين روش به دست آوريد، آن را 2 تا 3 بار در هفته به كار ببريد.

جوش شيرين و روغن نارگيل براي جرم گيري دندان

روغن نارگيل يكي از تركيبات بسيار خوب براي سلامتي دهان است تركيب منحصر به فرد روغن نارگيل، قادر به از بين بردن استرپتوكوكي يكي از باكتري هايي است كه منجر به از بين رفتن ميناي دندان مي شود تركيب روغن نارگيل با جوش شيرين براي جرم گيري دندان هاي زرد يكي از راه هايي است كه بسياري از افراد استفاده مي كنند.

يك قاشق چاي خوري جوش شيرين، 2 - 3 قطره روغن نارگيل و كمي آب را آماده و جوش شيرين را با آب مخلوط كنيد تا مخلوط سفتي را شكل دهيد، سپس روغن نارگيل را اضافه كنيد خوب هم بزنيد از اين مخلوط براي مسواك زدن استفاده كنيد بعد از 2 تا 3 دقيقه مسواك بزنيد لطفا اين روش را 2 - 3 بار در هفته اعمال كنيد تا نتايج مورد انتظار حاصل شود.

جرم گيري دندان با جوش شيرين و روغن زيتون

پيش از اين هم در بخش سلامت نمناك اشاره كرده بوديم كه روغن زيتون قادر است اسيدهاي چرب را در دهان حل و پلاك روي دندان ها را پاك كند و دندان ها جرم گيري و سفيدتر كند. شما مي توانيد جوش شيرين و روغن زيتون را با مشكل دندان مخلوط كنيد.

براي اعمال اين روش، لطفا از اين مراحل زير پيروي كنيد:

يك قاشق چاي خوري جوش شيرين، 2 تا 3 قطره روغن زيتون و كمي آب را آماده كنيد. جوش شيرين را با آب مخلوط كنيد تا مخلوط ضخيم را شكل دهيد، سپس روغن زيتون اضافه كنيد، خوب حركت كنيد.

از اين مخلوط براي مسواك زدن به آرامي استفاده كنيد بعد از 2 تا 3 دقيقه مسواك بزنيد لطفا اين روش را 2 - 3 بار در هفته اعمال كنيد تا نتايج مورد انتظار حاصل شود.

 

جرم گيري دندان با مواد طبيعي

توت فرنگي و ديگر غذاهاي سالم براي جرم گيري دندان:

يكي از درمان هاي خانگي براي رفع جرم دندان ها استفاده از توت فرنگي است توت فرنگي علاوه بر داشتن ويتامين هاي خوب براي بدن نيز حاوي بسياري از موادي است كه در درمان جرم دندان ها به خوبي عمل مي كنند.

توت فرنگي حاوي اسيد ماليك و ويتامين ث است كه براي از بين بردن لكه هاي زرد و جلوگيري از تشكيل پلاك و باكتري هاي مضر روي دندان ها عمل مي كند به طور خاص، توت فرنگي حاوي مقدار زيادي ويتامين آ، ب1، ب2 و ث است كه داراي اثر ضد التهابي خوبي هستند. اين ميوه براي حفاظت از سلامت دهاني بسيار عالي است.

درمان هاي خانگي براي جرم دندان ها با خوردن توت فرنگي

اين روش يقينا شما را هيجان زده مي كند هفته اي چند بار توت فرنگي بخوريد وقتي توت فرنگي را گاز مي زنيد اسيد ماليك در توت فرنگي به دندان ها نفوذ مي كند و به پاك كردن پلاك روي دندان ها كمك كند.

جرم گيري دندان با ماليدن توت فرنگي روي سطح دندان

براي اعمال اين روش، لطفا از اين مراحل پيروي كنيد:

توت فرنگي تازه آماده آن را ببريد و سپس هر يك از آن را برداريد وروي سطح دندان بماليد بعد از 2 تا 3 دقيقه مسواك بزنيد مي توانيد اين روش را روزي يك بار بدون نگراني درباره آسيب ميناي دندان اعمال كنيد.

جرم گيري دندان با توت فرنگي و خمير دندان

براي اعمال اين روش، لطفا از اين مراحل زير پيروي كنيد:

توت فرنگي و مقدار كافي خمير دندان را آماده كرده توت فرنگي را خرد كرده و با خمير دندان تركيب كنيد از اين مخلوط براي مسواك زدن استفاده كنيدبراي اين كه تاثير بيشتري به دست آوريد، آن را 2 تا 3 بار در هفته به كار ببريد.

نمك دريا و توت فرنگي براي جرم گيري دندان

براي اعمال اين روش، لطفا از اين مراحل پيروي كنيد:

توت فرنگي رسيده و 1 / 3 قاشق چاي خوري نمك دريا را آماده ، توت فرنگي له شده و نمك را اضافه كنيد از اين مخلوط براي مسواك زدن استفاده كنيد بعد از 2 تا 3 دقيقه مسواك بزنيد لطفا اين روش را 2 - 3 بار در هفته اعمال كنيد تا بهترين اثرات را داشته باشد.

در مراقبت دندان كيفيت رژيم غذايي به شدت به سلامتي دندان بستگي دارد غذاهايي كه مي توانند به سلامت دندان كمك كنند :

•       غذاهاي سرشار از پتاسيم و منيزيم از قبيل سيب، گلابي، و سبزيجات سبز

•       قارچ

•       غذاهاي غني از كلسيم مثل شير خام و ماست

•       سيب زميني شيرين، كدو يا هويج

•       تخم مرغ

•       آجيل مانند بادام و گردو

•       كرفس

جرم گيري دندان با نمك دريا:

اين درمان يكي از درمان هاي خانگي شناخته شده براي جرم گيري دندان ها است ممكن است ندانيد نمك دريايي حاوي 60 عنصر مورد نياز بدن انسان بدون هيچ گونه مواد غذايي قابل مقايسه است نمك ادويه ضروري براي زندگي هر موجود زنده است نمك دريايي به طور عمده به خاطر محتواي غني معدني اثر خوبي بر زيبايي دارد.

چنانچه در بخش سلامت دهان و دندان در نمناك اشاره كرده ايم بسياري از مردم از نمك براي جرم زدايي استفاده مي كنند هنگامي كه خمير دندان درست نشده بود از نمك دريا به عنوان خمير دندان استفاده مي شد.

مي توانيد از نمك دريايي براي جرم گيري دندان هاي زرد با يكي از روش هاي زير استفاده كنيد:

درمان هاي خانگي براي جرم گيري دندان زرد با استفاده از نمك دريايي

براي اعمال اين روش، لطفا از اين مراحل پيروي كنيد:

1/4قاشق چاي خوري نمك دريايي و مقدار كافي خمير دندان را آماده و آن ها را با هم مخلوط كنيد از اين مخلوط براي مسواك زدن دندان هايتان به عنوان معمول استفاده كنيد مي توانيد اين روش را روزي يك بار استفاده كنيد تا رنگ دندان ها را بهبود دهيد.

 

آموزش جرم گيري دندان در منزل

جرم گيري دندان با نمك دريا و ليمو

براي اعمال اين روش، لطفا از اين مراحل زير پيروي كنيد:

نصف قاشق چاي خوري نمك دريا و 1 / 2 قاشق چاي خوري آب ليمو را آماده و آن ها را با هم مخلوط كنيد پس از مسواك زدن، از اين مخلوط براي شستشوي دهان استفاده كنيد بعد از 2 تا 3 دقيقه، تف كنيد و دهان را با آب تميز كنيد لطفا اين روش را 2 - 3 بار در هفته اعمال كنيد تا بهترين اثرات را به دست آوريد.

جرم گيري دندان با روغن نارگيل:

روغن نارگيل مي تواند دندان ها را تميز و جرم گيري كند تحقيقات نشان مي دهد كه هنگام استفاده از روغن نارگيل، بزاق ترشح مي شود و آنزيم را فعال مي كند تا بتواند سموم ايجاد شده توسط باكتري ها را از بين ببرد و به سفيد شدن دندان كمك كند.

روغن نارگيل قادر به از بين بردن استرپتوكوكي يكي از باكتري هايي كه باعث مي شود ميناي دندان از بين برود اين روغن همچنين مي تواند رشد استرپتوكوكي را مهار كند، باكتري پيشگام كه باعث پوسيدگي دندان مي شود. به همين دليل استفاده از روغن نارگيل براي جرم گيري دندان هاي زرد انتخاب عالي است.

علاوه بر اين روغن نارگيل اثرات ضدميكروبي دارد، بنابراين براي تميز كردن دندان و حفاظت نيز عالي است.

مي توانيد از روغن نارگيل براي جرم گيري دندان هاي زرد با يكي از روش هاي زير استفاده كنيد:

درمان هاي خانگي براي جرم گيري دندان با استفاده از روغن نارگيل

براي اعمال اين روش، لطفا از اين مراحل زير پيروي كنيد:

مقدار كافي روغن نارگيل را 2 تا 3 دقيقه قرقره كنيد سپس روغن را بيرون بريزيد و مسواك بزنيد. اين روش را هر روز قبل از رفتن به رختخواب براي تاثير بيشتر استفاده كنيد چون استفاده منظم از روغن نارگيل به ميناي دندان آسيب نمي رساند.

جرم گيري دندان با روغن نارگيل و روغن زيتون

براي اعمال اين روش، لطفا از مراحل زير پيروي كنيد:

آماده سازي روغن نارگيل و روغن زيتون به نسبت مساوي آن ها را با هم مخلوط كنيد و 2 تا 3 دقيقه قرقره كنيد سپس مسواك بزنيد مي توانيد اين روش را هر روز قبل از رفتن به خواب به كار ببريد.

جرم گيري دندان ها با آب رنج :

درمان بعدي در اين ليست درمان هاي خانگي براي جرم گيري دندان هاي زرد، استفاده از آب برنج است مي توانيد از آب برنج براي مسواك زدن دندان هايتان استفاده كنيد زيرا حاوي ويتامين است اين ويتامين قادر به پاك سازي آلودگي اطراف ريشه ها، تميز كردن دندان هاي پوسيده ، مبارزه با التهاب لثه و كاهش تنفس بدبو در دهان است. آب برنج نيز در درمان بيماري هاي مربوط به سلامت دهاني بسيار موثر است.

براي اعمال روش درماني، لطفا از مراحل زير پيروي كنيد:

آب برنج را آماده كرده بعد از مسواك زدن، از آب برنج براي شستشوي دهان استفاده كنيد بعد از 2 تا 3 دقيقه، تف كنيد و دهان خود را با آب تميز كنيد مي توانيد اين روش را روزانه اجرا

 كنيد با اين حال، اين روش طبيعي براي سفيد كردن دندان نياز به تداوم طولاني مدت دارد.

جرم گيري دندان با هيدروژن پراكسيد :

اين عامل ضد باكتري است كه به خوبي به عنوان تميزكننده دهان و دندان عمل مي كند و دهان را از ميكروب حفظ مي كند مي توانيد از دهان شويه خوب استفاده كنيد كه حاوي آب اكسيژنه است كاري كه بايد انجام دهيد اين است:

آب را با هيدروژن پراكسيد به نسبت مساوي تركيب كنيد اين مخلوط را به مدت يك دقيقه در دهان بچرخانيد سپس دهان را بشوييد.

طبق تحقيقات، نشان داده شد هيدروژن پراكسيد به عنوان عامل ضد باكتري ، ضد عفوني كننده طبيعي عمل مي كند كه مي تواند با از بين بردن باكتري هاي بد تنفس را تازه نگه دارد هم چنين قادر به سفيد كردن دندان و با حفاظت طبيعي در برابر بيماري هاي لثه و... است.

هم چنين مي توانيد هيدروژن را با جوش شيرين تركيب كنيد تا خمير مناسبي براي از بين بردن پلاك داشته باشيد.

براي انجام اين روش، بايد مقدار كافي جوش شيرين و هيدروژن پراكسيد را تركيب كنيد، چون جوش شيرين مانند كاغذ سنباده است بايد مراقب باشيد. اگر شما بيش از حد از اين مواد استفاده كنيد، مي توانيد به ميناي دندان آسيب بزنيد اين خمير را 30 ثانيه روي دندان ها بماليد و سپس با آب بشوييد.

اگر جوش شيرين وجود ندارد، استفاده از خاك رس را به عنوان جايگزين در نظر بگيريد. فقط مقداري آب را با خاك رس مخلوط كنيد و آن را روي دندان هايتان اعمال كنيد. اين روش را يك هفته يا بيشتر انجام دهيد (از زياده روي كردن آن خودداري كنيد).

جرم گيري دندان با پوست موز :

موز واقعا ميوه خوبي براي سلامتي است در حالي كه پوست موز واقعا براي دندان مفيد است اين يكي از سريع ترين راه هاي سفيد كردن دندان ها است. تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه پوست موز را به آرامي در عرض 2 دقيقه روي دندان ها مالش دهيد، سپس مسواك بزنيد. ويتامين د و مواد معدني در پوست موز دندان ها را سفيد مي سازد.

جرم گيري دندان با سيب :

اين يكي از درمان هاي خانگي شناخته شده براي جرم گيري دندان هاي زرد است سيب نه تنها براي سلامتي خوب است بلكه مي توانند دندان ها را سفيدتر كنند.

اين راز سفيد كردن دندان ها است، به اين دليل كه چند تكه سيب در روز مي تواند پلاك روي دندان ها را از بين ببرد اين چيزي است كه بايد براي بهبود دندان هاي زرد انجام دهيد. وقتي سيب مي خوريد، آن را به طور كامل بجويد تا اسيد و فيبر سيب فرصت بيشتري براي كار روي دندان ها داشته باشند و به پاك كردن لكه ها كمك كنند.

 

منبع: نمناك

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.